Welcome to ZonE RimaU RimbA

بسم الله الرحمن الرحيم

Monday, December 20, 2010

AKU LAPAR!!!!!

Assalamualaikum to my dearest blog,

Pada saat entri ni ditulis, penulis sdg mnderita kelaparan yg amat sgt… HAH?? Ye ke?? Ye,,mmg beno aku tgh lapor skang nih… huhuh~ bkn krana kekejaman serta kezoliman ibu bapa aku yg xnak bg aku mkn,,okey? Cuma da mmg penyakit aku camtu… agagaga~

KENAPA AKU KELAPARAN??

Asal masuk je tgh2 bulan terutamanya minggu ketiga setiap bulan,, kompom,,sah lg nyata yg aku takleh nk makan makanan brbentuk nasi bagai tu… selera aku mmg trtutup abis… kalo lapa sesangat tu,, aku paksa jgk diri aku mkn sesuap dua… tu pun aku takleh mkn nasi putih,,nasi goreng je aku blh telan… masa ni,, bespren karib aku yg aku amek tuk refill energy aku adalah rezki yg dibuat dpd gandum cam roti,, biskut,, roti canai ngan lempeng tu sume lah…

APASAL TAKLEH MAKAN NASI??

Entah…aku pun tadak tawu apa kes jadi cenggitu…tapi apabila diambik kira kjadian camni yg slalu jd tiap2 mggu ktiga stiap bulan,, aku agak maybe sbb aku dah puas mlantak nasi time awal2 bulan kot…itu pasei la perut aku dah naik mual,, loya n mluat nak mkn nasik…

KENAPA MAKAN MAKANAN YG DIBUAT DRPD GANDUM??

Kalo dikaji dari aspek komponen yg trkandung dlm gandum,, kira sumber ni alteratif trbaeekkk la bg org yg xleh mkn nasik cam aku ni… gandum kan mngandungi karbohidrat yg bnyk cam nasik gak… So,, mknn yg dibuat dpd gandum cam roti dan biskut ni mmg la sesuai sbagai pmbekal tenaga utk kita mnusia nih…. Papepon,, mknn tak kire dpd gandum mahupun nasik sndiri ni kena la diambik ngan sesuatu yg brkhasiat gak… kau tak boleh bantai nasik n roti ngan satu jenis lauk je….koman tul la korang kalo camtu… kang tak memasal timbul lak masalah perut buncit cam ikan buntal di lautan dalam sana.... Hohoho~… korang kena la plbagaikn hidangan yg korang mkn tu cam mkn ngan salad ke,, hirisan buah ke,, baru lah mknn tu dgelar sbagai hidangan yg sihat…wakikikiki~

APA KES KAU POS ENTRI NI??

Heheheheh~ takde pasal pun....sesaje je aku nak isi masa lapang aku saat2 aku Kelaparan bin Kebuluran nih... lgpun aku dah tak tahan lg dah tangan aku duk terketar-ketar cam org sakit parkinson nuh... So,, aku manfaatkn la keketaran tgn aku tu ngan mnaip... at least boleh la aku cover keketaran tgn aku yg kalo pgang gelas ni pun boleh tumpah airnya...hahahahah~ (ayat metafora cuma...jgn dipercayai!!!)

Wokeyh la my dearest blog,,

Takde mende pun aku nk update sbenarnye sbb entri2 yg aku nk taip tu blum abis pikir lg nak taip yg mna dulu... (Chitt~ bunyi cam bnyk je entri lam otak aku nih....) mohohohoh~ Tu je la dulu utk mlm ni ya!
Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh....

No comments: