Welcome to ZonE RimaU RimbA

بسم الله الرحمن الرحيم

Saturday, December 18, 2010

Kenapa aku gatal nak post entri nih...wohoho~

Assalamualaikum to my dearest blog,

Huhuhu~ aku baru je abes nengok citew Indiana Jones & the Kingdom of Crystal Skull td…. Best gak jalan citew dia… tapi sedikit terencat di situ ya kerna kewujudan insan bernama Shia laBeouf…haha~ entah nape aku ta suke kat die sejak dia lam Transformers lg… sebaliknye,, ati aku da terpaut, sangkut dan lekat kat buah hati Fergie Black Eyed Peas,, Josh Duhamel…. Hoho~ cian Shia laBeouf….Arghhh! lantak ko laa...

Eksheli,, pas nengok citew tu td,, aku blah ke bilik air jap tuk mlaksanakan hapa2 yg patut sblum msuk tidow… Skali terdengo la pulak ayat cintan-cintun abang aku time mengayat awek mane ntah td… terkekek-kekek aku ketawa sengsorang lam bilik air tu.... jatuh saham aku kalo ad yg dgr…. Mohoho~ pastu terlintas lak nak pos entri first, sulung, dan julung2 kali aku nak wat neh…. Kena lak blog aku ni dah wape abad tak bukak gara2 ke’amnesia’an aku trhadap password aku sndiri…hihi~

Apasal ekk otak aku leh terbitkan siaran lintas langsung ttg nak stat blogging nih? Sebonanyo,, cuti cenggini aku takde banyak aktiviti sgt yg nk dilaksanakn… nak2 pas percutian aku ke Melaka dikensel sementelah Abang Ngah aku kat Melaka tu balik Kelantan….huuuuu~ remuk redam ati aku…. Abah,, bwkla NaNa (nama manja ntuk anak2 sdare aku) gi jenjalan tmpt jejauh cket…. Asyik bumi Kelantan ni je kite jelajah… Jambatan Sultan Yahya Petra ngan Jambatan Tendong tu pun da naek muak nengok muke kita tawww… wahoho~ acah je…

So,, sebagai alternative hasil fikiran positif aku,, aku pilih tuk sebokkan diri di depan desktop merangkap komp umah aku yg bernama BLACK *bukan Black Mentor taw y’all* ngan kegiatan yg agak berpekdah la bg aku… antaranya adalah men’donload’ lagu, maen game dan on9 kat fesbuk…. Tp sejak 2 menjak ni,, minat aku nak fesbuk-ing da mnurun laa… ntah nape aku naik bosan nengok mende alah muka buku tu…. Nama je buku tp xde muka surat…mohoho~ lagipun takde org sudi tegur aku… nak majokk je rase…

Cara lain aku nk abeskan mase (selain mem-baby sitting anak2 keponakan aku) adalah membukak dua tiga blog kpd blogger2 senior nih… cari punya search,, intai punya hendap,, klik punya tekan,, tetibe je aku terserempak ngan blog sorang awek cun ni… fullamak pic2 kat entry dia,, chantekkk tuuu~ entry dia pun boleh tahan golak gak…. Ternganga-nganga mulut aku time ketawa n golak sakan tu… Persis Terowong Karak… huhu~ Taknak ketinggalan ntuk ber-blogging sama,, aku pun try la edjas, repair, baiki n beautify-kan blog aku yg dah layak tuk di iktiraf oleh muzium Negara sebagai khazanah silam dan artifak purba nih… Indiana Jones pun boley tertarik nak siasat hal blog aku nih taw…. Hoho~

Arakian (wuish~ ayat kLasik mana aku cilok nih??), stat la operasi renovate blog aku ni ngan berbekalkan broadband akak aku yg jenamanya perlu dirahsiakan dek kerana kelajuannya yg slow mengalahkan makhluk bernama dua alam yakni Siput Babi…..hohoho~ tetibe je aku ngidam nak pakai line Unifi… ala,, yg Bunkface febret band aku pomot tuuu~ Laju broo!! Wohoho~

Time me-repair blog aku tuh,, aku ngan muka cuak gak pandang kiri kanan…kecut cket2 perut aku each time abah aku lalu tepi aku… cam boleh nampak je ad asap nipis ala2 asap Nescafe keluar kot kpala abah aku…ngengenge~ wat lawak tiga suku lak aku ni…. Sbenonye,, aku takut abah aku marah je…. Mana idaknye,, awal2 pagi lam kul tujuh anak dara bongsu dia ni da bukak komp… kalo dua tiga jam,, boley la kot abah aku green light-kan… tp aku selamba tenuk je tutup komp dlm kul 8-9 p.m…. tu pun kalo TV ada citew bez… if not,, tutup kul 10 wa kasi tau lu…

Akhirnya,, pas dekat lima jam aku bersusah payah memenangi pertarungan ngan line tenet Celcom yg agak mengong time tengahari ni *AlamaK!! TerkantoI SudaH! Haha~ td ckp nk secret-kan... apadaaa...*,, berjaya gak aku update dan isikan blog aku yg old skool ni ngan gajet2 moden segala… hasilnye tade la seberapa sgt tp boleh la bg aku yg baru nk ber-tatih2 lam dunya blogging nih… sok2 aku dah pro,, aku edit la blog nih bio meriah ngan bunga api segala… heheh~  anyway,, aku still bengang ngan line tenet aku nih… kejap2 slow,, kejap2 kOma,, pastu trus Innalillah… da satu keje lak aku nak connect balik…. Warghhhh! Serabut tol la…

Wokeyh la my dearest blog,,
Da kul satu pagi… nanti esok aku pos entri lain lak ekkk…. Aku ada benda baekk punye aku nak kasitaw kat ko…. Kisahnye baru berlaku siang tadi…. Huhu~ apsal lak nak citew kisah ari ni esok?? Hilang akal pew? Entri ni pun kemain lg pnjgnye…. Naseb baek tak putus jari…. Wohoho~
Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh…..

No comments: