Welcome to ZonE RimaU RimbA

بسم الله الرحمن الرحيم

Wednesday, December 22, 2010

KEBAIKAN & KEBURUKAN BLOGGING WAKTU MALAM...

Assalamualaikum to my dearest blog,

malam ni aku nak cite ckit kbaikn & kburukn blogging waktu mlm... Al-maklum la,,aku ni spesis takleh tido malam dan suka wat keje memalam buta time orang lain tngah syok membuta.... Lepas dua tiga ari aku taip entri tetengah malam and sorang2,, mmg bnyk la faedah dan musibah yg aku dapat.... Antaranya adalah:


KEBAIKAN TAIP ENTRI WAKTU MALAM:
  • sunyi drpd sebarang gangguan baik mental mahupun fizikal sbb orang lain tgh syok layan mata,, jd idea nak menulis dtg cam air paip SYABAS...
  • takde orang sivuk nak menempek kat sebelah sbb nak tgk amende yg korang ngah taip
  • takde mana2 makhluk yg cuba mghalau korang dari dpan komputer sbb diorang nk guna
  • takde sbarang permintaan lagu atau video dari mana2 ahli kluarga (anak sdare aku sibuk nk tengok upin ipin je...mengacau jap aku punya aktiviti utk mengendap blog orang lain...)
  • ke-takboleh-an nak pasang lagu kuat2 sbb takut membangunkan penghuni rumah yg lain akan mem-fokuskan korang nak taip entri sampai abis
Sebaliknya,, keburukan menaip waktu mlm ni pula adalah seperti yg tertaip di bawah....

KEBURUKAN TAIP ENTRI WAKTU MALAM:
  • kebebasan nyamuk berkeliaran mnjadikan korang sbagai penderma darah yg berjaya dan disegani nyamuk
  • bunyi2 dpd makhluk yg takleh tido malam mcm korang akan membuatkn korang rasa seram sejuk
  • slalu sgt terfikir sal benda pelik2 yg menyeramkan korang
  • mudah terkejut ngan sebarang bentuk pergerakan (aku penah kena skali...tgh aku syok taip entri mama aku kluar nak pegi bilik air...dah la lampu bilik dia tutup... aku ingatkan lembaga itam mana la yg muncul... kuSssS semangat kejap~)
  • banyak tu jer yg aku slalu kena....jd kalu masih ada lg kesan sampingan kat korang.. pepandai la tambah sndiri...
wokeyh la my dearest blog,,

tu je la dulu utk entri malam ni.... aku da tak kuasa dah nak derma darah aku kat nyamuk tiruk ngan aedes yg tgh terbang ngan riang ria raya bersama Nestle Cornflakes nih... mentang2 la darah aku O+,, suka2 ati je nak isap....
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

No comments: