Welcome to ZonE RimaU RimbA

بسم الله الرحمن الرحيم

Saturday, December 18, 2010

Kakak aku kena baca ini entry!!!!!!!

Assalamualaikum to my dearest blog,

Heheh~ entri ni aku rase cam nak ajak kakak aku baca arr… Bukan pe,, kan aku da cakap semalam aku ada benda baekkk punye nk letak lam ni.... agaga~ entry 4 dis time sememangnya, semestinya dan sudah tentunya di-create se-mata2 nak kasi jeleZZZ kat akak aku yg skang ni ntah ngah ngamok cemana ghope ntah kat UIA nun… ngamok apa hal?? Nak balik la… kasi taw cket kat aku budak U mana yg xnak balik umah jumpa mak ayah n adek-badek diorang? Nak2 adek diorang tu sewel 3 suku cam aku….hohohho~ lain la klu kat umah diorang ad mak, bapak @ adek-badek tiri yg kejam lg zalim mnunggu….mau tnggal trus kat asrama….huhu~

STORI PETAME UNTUK MY DEAR SISTER

Umah kita nih da ade ahli bawu… jgn salah paham keh… bukan bermaksud pertambahan ahli dari segi orang tapi berlaku kenaikan ahli dari aspek haiwan peliharaan je…. Skang nih kuantiti kucing da brtambah dpd sekor kpd duekor…. Ad paham ka?? Hahaha~ anyway, bukan benda alah ciput cedut tu je yg aku nak citew ni wahai my dear sister…. Aku paling kelaka tak hengatt nye adalah cara Abang Chik @ Din bwk dia balek umah….hoho~

Masih segar lagi la lam ingatan aku nih kisah posto2 kucing tu ke umah aku… mase tuh aku ngah syiok perang2 ngan broadband cap hunta padang pasir di egypt sana *pihak yg terasa,,tingkatkan kualiti servis korang ekk*,, aku terdengar deruman ekzOs muto kriSs buWok gHupe yg dah berdekad lamanye berbakti kat kuarge tuk Imam Wahab nih…. Teruja nak taw amende yg abang duk kecoh2 kat lobi nuh (Aiceh,,umah kita bukan hotel pun nak ade lobi segala…hoho~) aku ngan bercekak pinggang melangkah ke ruang tamu…

Saat itu,, pandanganku tertancap kat sekor makhluk ALLAH yg kiut je parasnye,, pnjng bulunye,, dan bile kudakap,, berbau harum la puloks dek semburan perfume kwn abang ke atasnye….(gile apa? Tak memasal maut kucim shomel tu…) muka dia n rupa luarannye tu sejibik ABU tu,,koko2 coklat + ala2 Parsi gtu… kepoyoan serta kebendulan kucing jinak tu pulak seiras ngan arwah kucim tersayang family kite,, si Puteh…. Ahaks,, rindu lak kat arwah… Sob,, sob…

Pas eksaited ngan menatang bulu panjang 1 ½ inci tuh,, basuh2 tgn sume,, angkat dulang santapan segala maka bermulalah sesi mengisi energy yakni lunch… sedang sesi mengunyah sdg masyuk brlangsung,, skali lg otak aku wat lintas langsung…. I mean,, ko tak pelik ke?? Kan td aku ckp abang balik naik moto… so,, kucing comey tu terselit dari mna?? Maka terpacul la soalan aku tu kat abang yg ngah sodap melayan Amir Payish…. Abang sengih2 jwb,, “Kucing camtu mna taw takut naik moto…Selamba je…” Hullamak…dia usung kucing tu naik moto…. Cayya ahh~



Skang aku da kasik nama bliau….Jeng,,Jeng……KOKO!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


STORI KEDUA UNTUK MY DEAR SISTER

Stori ni xde mende pun nak kasi taw… saje je nak habaq kat my dear sister ni,, hasil aku meraung haung2,, mengamuk guling2,, men-jerit2 histeria dekat mama (xselly,, ni cume ajinomoto pnambah perisa citew jer….egege~) malam td aku leh makan sate…. Huhu~ cam bez lak makan sate kalo ko takde… Almaklum,, share masing2 otomatik la brtambah…tapi sayang dua tiga abad sayang,, sate tu leh tak abes lak… takpew2,, nanti aku awetkan utk kasi ko makan pas kau balik 23 Dis. ni….okeyh,,ma dear sis?? huhu~

Wokeyh la my dearest blog,,

Tu je yg sesaje aku konon2 nak kakak aku baca... padahal sah2 mmg tak taw baca ke idak... esok aku masukkan entry baru lagi yek....takde orang baca takpe,,yg pnting we r still together gtuuu~....agagaagaga~

Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh…..

No comments: